BLACKHEAD

Blackhead Dan WhiteHead Hilang Dalam Masa 15 Hari

Februari 23, 2018




Saya tau mesti ramai dikalangan kita ni menghidap masalah blackhead dan whitehead kan.... Dah tentu pelbagai cara dilakukan untuk menangani masalah ini....

Tapi korang tau tak ada satu produk skincare iaitu YOUTH yang boleh membantu kita untuk menangani masalah ni. Hasil dari penggunaan skincare YOUTH, masalah blackhead dan whitehead dapat diatasi hanya dalam masa 15 hari penggunaannya..


Haaahhh macam mana pula tu??? Sebelum kita mengetahui dengan lebih lanjut akan keistimewaan produk YOUTH ni, jom kita berkenalan terlebih dahulu dengan blackhead, whitehead dan punca penyebabnya..


Blackhead & Whitehead


Masalah blackhead dan whitehead ni memang ramai yang mengalaminya kan... Tak kisah lelaki ataupun perempuan masalah ni tetap ada...

Blackhead ni sebenarnya adalah benjolan kecil berwarna kehitaman yang boleh dilihat dengan mata kasar di atas permukaan kulit kita. Ianya tidak menyakitkan dan apabila disentuh permukaannya agak kasar..

Ianya terjadi disebabkan oleh penyumbatan pada liang² pori kulit  yang disebabkan oleh lebihan minyak (sebum) dan juga sel² kulit mati.

Untuk masalah blackhead,  penyumbatan pada permukaan liang pori kulit akan bertukar menjadi hitam apabila terdedah dengan udara disekitar kita kerana berlakunya pengoksidaan pada bahagian tersebut. Jika blackhead itu dikeluarkan dari permukaan kulit, bahagian akarnya berwarna putih. Ini disebabkan bahagian tersebut tidak terdedah kepada udara yang menyebabkan pengoksidaan dan ini dikenali sebagai Whitehead. Whitehead ni biasanya berada dibawah permukaan lapisan kulit.


Faktor Penyebab

◾Penghasilan sebum yang berlebihan oleh kelanjar sebaceous. Ini salah satu faktor utama berlakunya penyumbatan pada liang² pori kulit.


◾Tidak mencuci muka dengan betul ataupun membiarkan solekan pada wajah ketika tidur juga boleh menyebabkan penyumbatan pada liang pori kulit..

◾Kurang pengambilan air kosong boleh menyebabkan kulit menjadi kering serta menganggu kelancaran untuk proses Detox. Detox diperlukan untuk menyingkirkan toksin dalam badan

◾Melakukan scrub muka dengan kerap dan  kasar boleh menyebabkan kulit  tercedera dan  kehilangan agen yang mengawal pengeluaran sebum. Ini menyebabkan muka jadi lebih berminyak dan blackhead serta whitehead lebih senang terbentuk.

◾Ketidakseimbangan hormon dalam badan juga boleh menyebabkan pengeluaran sebum yang berlebihan dan membuatkan kulit muka berminyak dan lagi mudah penyumbatan liang² pori berlaku.

◾Kerap mengambil makanan bergoreng ataupun berminyak.

◾Penggunaan skincare yang mengandungi bahan kimia berbahaya dan yang boleh menyumbatkan liang² pori kulit.

Bagaimana Skincare Youth Membantu..




YOUTH adalah set penjagaan muka yang berasaskan 100% dari tumbuh - tumbuhan. Bila dah cakap 100% tu memang tak ada langsung produk yang diambil dari sumber haiwan.. Lagipun kesemua jenis tumbuhan yang digunakan oleh Shaklee adalah tumbuhan yang bertaraf PREMIUM contohnya Schisandra Chinensis Fruit, Lotus Japonicus, Apple Stem Cell dan Muscadine Grape... Khasiat daripada setiap tumbuhan ni mampu membantu merawat sel² kulit kita dari dalam sehinggalah ke peringkat sellular..

Ianya juga merupakan produk Non - Comodogenic iaitu produk yang tidak menyebabkan penyumbatan pada liang²  pori kulit. Sesetengah produk yang ada di pasaran boleh menyebabkan penyumbatan pada liang pori dan bilamana ini berlaku lebih mudah terjadinya blackhead dan whitehead.

Produk YOUTH ni juga telah diuji dan disahkan bebas dari 1500 bahan kimia berbahaya. Jadi ianya tidak akan menyebabkan kepedihan pada kulit dan tidak akan menyebabkan kerosakan pada struktur sel² kulit kita.

Malah yang lagi best produk YOUTH ini sangat sesuai untuk kesemua jenis kulit terutamanya bagi mereka yang mempunyai kulit yang sensitif kerana ianya 100% Vegan dan kandungannnya adalah bebas dari bahan kimia berbahaya.


Pencuci muka untuk produk YOUTH ni pula adalah sangat lembut pada kulit dan tidak menghasilkan buih.. Ianya dihasilkan dengan menggunakan teknologi Hybrid yang menggabungkan oil dan juga gel yang mampu membersihkan kulit muka kita hingga ke dalam dan juga mampu membantu kita membuang sel² kulit mati...

Korang rasa best ke tak produk YOUTH ni??? YOUTH ni makin lama kita pakai kulit kita makin sihat sebab ianya juga merawat sel² kulit kita dari dalam..


Berminat Dengan Produk YOUTH??


Untuk dapatkan produk skincare YOUTH ni, boleh terus 






❤Pengedar Shaklee Kota Belud


You Might Also Like

0 ulasan

SUBSCRIBE

Like us on Facebook