Kolagen untuk sendi

April 28, 2017

Salah satu penyebab utama kesukaran bergerak terutamanya pada mereka yang dah berusia adalah disebabkan oleh kekurangan kandungan kolagen dalam badan..

Biasanya kolagen ni dikaitkan dengan kecantikan dengan membantu meanjalkan kulit. Namun kolagen juga memainkan peranan penting dalam memudahkan pergerakan kita. 

Kolagen merupakan pengikat antara dua tulang ataupun sebagai kusyen antara tulang - tulang, yang berfungsi sebagai pelincir bila kedua - dua tulang itu bergerak. Bilamana kolagen atau pelincir tersebut semakin berkurangan, maka terjadilah pergeselan diantara kedua - dua tulang. Inilah yang menyebabkan kita mengalami kesukaran bergerak ataupun sakit bila menggerakkan anggota tubuh kita..

Kolagen ni sebenarnya adalah sebatian protein yang bertindak sebagai penyusun dalam tubuh kita. Ianya membantu dalam menguatkan tulang dan sendi, juga sebagai sokongan  pada struktur organ lainnya..

Kandungan kolagen dalam tubuh lazimnya mula mengalami kemerosotan pada usia 30 tahun. Bilamana kolagen dah makin berkurangan dalam tubuh, adalah tanggungjawab kita untuk memastikan tahap kolagen dalam badan mencukupi dengan mengambil supplimen tambahan agar kesihatan tulang dan sendi kita tetap terpelihara...

Namun kesihatan tulang dan sendi tidak bergantung pada kandungan kolagen semata - mata, ianya turut dipengaruhi oleh kekuatan tulang tersebut.. Oleh itu asas yang paling penting untuk kesihatan tulang dan sendi adalah kolagen dan kalsium... Pengambilan kolagen dan kalsium mampu membantu anda memperolehi kesihatan tulang dan sendi yang lebih baik..

Collen cadangkan  pengambilan Shaklee Collagen Powder dan Ostematrix yang berasaskan dari alam semulajadi dan telah melalui pelbagai ujian klinikal, yakni terbukti selamat untuk diamalkan untuk jangka masa panjang bagi memastikan kesihatan tulang dan sendi anda terpelihara dengan baik..

Hubungi Collen melalui applikasi Whatsapp di nombor 0135577849 untuk tempahan.

ATAU

Klik DISINI untuk pembelian menggunakan kad kredit / debit.

*Konsultasi percuma untuk customer Collen sahaja 😊



Collen 0135577849
ID : 1235757
Pengedar Shaklee Sabah
Agen Shaklee Kota Belud
COD sekitar pekan Kota Belud - Kota Marudu

You Might Also Like

0 ulasan

SUBSCRIBE

Like us on Facebook