Penyakit boleh diwarisi. Ketahui cara untuk kurangkan risiko tersebut.

April 14, 2017

"Kesiannya si Ana kena kanser payudara..  Doktor baru je sahkannya"

"Betul ke?? "
"Simpati sangat kat dia... Keluarga dia ada sape² yang pernah kena kanser ke?? "
-------------##---------------##----------------##-------------

Selalu sangatkan alami situasi macam ni.. Bila ada yang baru je disahkan menghidap penyakit darah tinggi, kencing manis,  kanser, lukemia dan macam² lagi mesti ada yang bertanya akan sejarah penyakit keluarga...  Korang rasa sebab apa???

Ni sebab penyakit tu dah ada dalam gen badan korang.. Maksudnya penyakit tu boleh diwarisi dan anda berisiko tinggi akan ada penyakit tu juga!!!

Kalau dah tau tinggi risiko korang dapat penyakit yang sama seperti ahli keluarga yang lain, berhati hatilah dengan rutin diet korang...

Dengan pencemaran yang agak berleluasa kebelakang ini, agak mustahil korang mendapat nutrisi yang mencukupi dan berkhasiat dalam menu diet harian korang..  Betul tak???

Sebenarnya risiko tu boleh dikurangkan dengan mengoptimakan nutrisi keperluan badan yang lebih bekhasiat..  Mana² nutrisi yang  kurang tu perlulah ditambah melalui pengambilan supplimen yang bersesuaian..

Pengambilan makanan tambahan sahaja sebenarnya tidak mencukupi.. Malah pengambilan makanan tambahan tu boleh memudaratkan lagi kesihatan korang jika ianya mengandungi bahan toksik yang membahayakan kesihatan...

Jadi disinilah menguji kebijaksanaan korang untuk memilih makanan tambahan yang betul² selamat dan berkesan untuk diambil dalam jangka masa yang panjang..

Tapi kenapa perlu ambil dalam jangka masa yang panjang???  Ni sebab sesuatu penyakit tu juga biasanya akan mengambil masa yang panjang untuk 'dia' menunjukkan akan kewujudannya..

Jadi sebenarnya kesihatan korang tu,  korang yang tentukan.. Tepuk dada tanya selera...  Macam mana kesihatan yang korang  nak dimasa akan datang nanti..

đŸ˜˜Collen 0135577849
Pengedar Shaklee Sabah
Agen Shaklee Kota Belud
COD sekitar pekan Kota Belud - Kota Marudu


You Might Also Like

0 ulasan

SUBSCRIBE

Like us on Facebook