Manfaat utama vitamin C

April 20, 2017

Sepertimana yang kita semua ketahui, vitamin c ni tidak dapat dihasilkan oleh badan... Ini bererti kita perlu perolehi khasiat vitamin c melalui diet harian kita.. Cara paling mudah adalah dengan pengambilan supplimen Vitamin C Shaklee..

Antara manfaat utama vitamin c shaklee adalah...

Membentuk kolagen
- Vitamin c membantu dalam merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

Memperbaiki simptom perdarahan
- kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
- pengambilan vitamin c yang cukup dapat menghindari dari terjadinya komplikasi seperti diatas.

Meningkatkan sistem imun
- vitamin c membantu dalam membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom demam dan selesma.

Memerangi kanser
- ia adalah satu satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

Mencantikkan kulit
- pengambilan vitamin c setiap hari mampu membuatkan kulit kelihatan lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki insomnia
- ia memperbaiki insomnia, stres masalah berkaitan mental seperti keresahan.

Mengekalkan kolesterol sihat
- vitamin c mampu untuk mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skruvi.

Daftar keahlian anda sekarang dengan Collen di 0135577849 untuk menikmati pelbagai keistimewaan yang ada dengan Shaklee..

ATAU

Lakukan belian dengan menggunakan kad kredit /debit di DISINI


Collen 📱 0135577849
ID : 1235757
Pengedar Shaklee Sabah
Agen shaklee Kota Belud
COD sekitar pekan Kota Belud - Kota Marudu

You Might Also Like

0 ulasan

SUBSCRIBE

Like us on Facebook