April 29, 2017

Produk Shaklee mahal, betul ke???

Seorang teman bertanyakan kepada saya kenapa vitamin jenama Shaklee harganya agak mahal berbanding produk lainnya..

Jawapan saya ialah "sebab bahan² yang Shaklee gunakan adalah 100% dari bahan semulajadi dan...."

Belum sempat saya habiskan kata² saya tu, teman saya mencelah...

" asyik² semulajadi!!! Banyak je produk kat luar sana yang kata produk mereka dari bahan² semulajadi, tapi harganya taklah semahal Shaklee..."

Memang ramai yang cakap produk shaklee ni mahal, bukan seorang dua yang cakap tau!!

Tapi walaupun ramai yang kata macam tu, percaya atau tidak produk Shaklee ni masih lagi mendapat permintaan yang paling tinggi berbanding dengan vitamin jenama lain yang ada diluar sana..

Agak² korang mengapa Shaklee ni masih lagi mendapat permintaan yang tinggi walaupun  ianya dikatakan agak mahal (😕😕 betul ke mahal), dan betulkah produk Shaklee ni sama saja dengan produk lainnya yang juga dikatakan menggunakan bahan² dari alam semulajadi????

Pada dasarnya semua vitamin memang dari alam semulajadi, cuma yang membezakan sesuatu produk adalah cara pengendalian "bahan semulajadi" tersebut dan juga nilai kualiti  nutrisi produk tersebut pada akhirnya..

Syarikat Shaklee berpegang teguh pada prinsip " sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa mesra alam". Sebab tu lah semua produk Shaklee dihasilkan  menggunakan 100%  dari bahan semulajadi. Maksud semulajadi yang dinyatakan adalah tanpa menggangu genetik sesuatu bahan ataupun tidak ada pengubahsuaian genetik berlaku. 

Pihak Shaklee tidak mempunyai ladangnya yang tersendiri oleh sebab itulah setiap bahan yang diterima dari pembekal akan melalui pelbagai ujian untuk memastikan bahan tersebut betul² selamat dan bebas dari bahan kimia berbahaya. 

Jika pembekal gagal mematuhi syarat² yang telah ditetapkan oleh Shaklee, maka  pihak Shaklee tidak akan menggunakan bahan² tersebut. Sebab tu lah salah satu faktor yang menyebabkan terputusnya bekalan sesuatu produk di pasaran kerana kekurangan bahan mentah yang diperlukan.

Proses pembuatannya juga akan dilakukan seminima mungkin iaitu penggunaan haba yang terkawal agar kepekatan nutrien berada dalam keseimbangan yang menghampiri kepada keadaan ia ditemukan dalam alam semulajadi. Penggunaan haba yang tinggi akan menyebabkan kemusnahan nutrisi dalam bahan tersebut.

Kalau difikirkan dan dinilai betul², kita agak beruntung kerana kita masih lagi mampu mendapat sumber vitamin yang berpremium tinggi dengan harga yang murah jika dibandingkan dengan jenama lain tapi nilai nutrisi yang kurang berbanding dengan jenama Shaklee. Sebab tu Collen tetap pilih Shaklee kerana yakin akan keselamatan produknya😊😊



Collen 0135577849
ID : 1235757
Pengedar Shaklee Sabah
Agen Shaklee Kota Marudu
COD sekitar pekan Kota Belud - Kota Marudu



You Might Also Like

0 ulasan

SUBSCRIBE

Like us on Facebook