Makanan Tambahan ~ lulus KKM adakah itu sudah memadai???

April 04, 2017

Masa pantang melahirkan Caden tahun lalu saya pilih untuk ambil set pantang jenama Xx..  Time pilih set pantang tu saya pastikan ianya mempunyai kelulusan dari KKM.. Bagi saya kalau dah mendapat kelulusan dari KKM pasti selamat, tapi rupanya saya silap!!!



Pasti ramai yang tertanya² kenapa kan??? Rupa²nya mendapat kelulusan dari pihak KKM saja tidak mencukupi dan tidak ada jaminan yang ianya selamat untuk diamalkan dalam tempoh masa tertentu...


Saya pernah terbaca satu artikel tentang kajian terhadap sesuatu prodak yang dinamakan "Landmark Study".. Di sinilah saya mula menyedari kenapa Landmark study tu dibuat dan apa sebabnya ianya perlu dibuat... Saya kongsikan serba sedikit tentang Landmark Study dan saya rasa korang yang ada diluar sana juga perlu tahu tentang kebaikan Landmark Study ni...



Hokeyyyy..  Landmark Study ni adalah satu kajian yang dilakukan oleh sesebuah syarikat untuk menilai tahap keberkesanan dan keselamatan pengguna prodaknya jika diambil untuk jangka masa panjang contohnya sehingga 20-30 tahun pengambilannya....

Kenapa perlu jalankan kajian yang mengambil masa bertahun² lamanya??? Mudah sangat!! Sebab sesuatu penyakit perlukan masa yang panjang  untuk betul² dapat dikesan...

Kajian ni juga dijalankan oleh pihak luar yang tiada kaitan langsung dengan syarikat tersebut agar keputusan yang diperolehi itu lebih telus dan tidak memihak pada mana pihak.

Dan satu²nya syarikat yang ada menjalankan kajian Landmark Study ni adalah Shaklee!!! Selain dari mendapat kelulusan KKM, ianya juga terbukti selamat untuk diamalkan dalam jangka masa panjang...




Serba sedikit info yang saya dapat kongsi untuk kali ini... Semoga perkongsian ini dapat memberikan manfaat untuk anda semua...

 Jadilah pengguna bijak untuk kesihatan anda 😊

You Might Also Like

2 ulasan

  1. Shaklee selamat dan berkesan kan sis. Hehe

    BalasPadam
  2. Betul tu...selamat, berkesan baik untuk kesihatan..

    BalasPadam

SUBSCRIBE

Like us on Facebook