ANEMIA

3 Suplimen Wajib Bagi Ibu Hamil Yang Mengalami Anemia

April 16, 2018


Ibu hamil memerlukan bekalan sel darah merah yang lebih banyak ketika mengandung. Jumlah peningkatan sebanyak 30 -50% ini diperlukan bagi menampung keperluan perkembangan bayi yang kain membesar minggu demi minggu.

Kegagalan tubuh menghasilkan sel darah merah yang mencukupi menyebabkan ibu mengalami simptom anemia seperti jantung berdebar - debar, pening, mudah letih dan kesukaran untuk bernafas.

Selain daripada itu, ianya juga boleh menyebabkan bayi mati dalam kandungan, kelahiran bayi pramatang dan kemurungan pada ibu selepas melahirkan..

Bagi bayi dalam kandungan pula risiko untuk dilahirkan cacat adalah sangat tinggi. Disebabkan kurangnya sel darah  merah yang membawa bekalan oksigen dan nutrisi kepada bayi menyebabkan tumbubesaran bayi terbantut serta perkembangan akal dan psikomotor bayi juga turut terencat.

Suplimen Bantu Atasi Anemia


Zat Besi

Zat besi diperlukan dalam pembentukan hemoglobin dalam sel darah merah. Wanita mengandung memerlukan 50% lebih banyak zat besi berbanding dengan wanita yang tidak mengandung.

Vitamin C

Vitamin C adalah vitamin yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh. Oleh sebab itu ianya perlu diambil dari makanan mahupun dari suplimen tambahan. Vitamin C memainkan peranan yang penting dalam membantu penyerapan zat besi dan juga Vitamin B12 dalam tubuh.


Vitamin B12

Vitamin B12 membantu dalam penghasilan sel darah merah yang sihat. Kekurangan Vitamin B12 boleh menyumbang kepada kegagalan dalam penghasilan sel darah merah yang mencukupi.




Suplimen Bantu Atasi Anemia


Suplimen kehamilan untuk tingkatkan penghasilan sel darah merah


Mereka Gembira Dengan Hasilnya

Testimoni 1

Dalam masa dua minggu Hb naik dari 9.93 ke 11.3 


Testimoni 2

 Dalam masa 2 minggu Hb naik dari 8 ke 10


Testimoni 3
Dalam masa 2 minggu Hb naik dari 8.5 ke 9.5




Dapatkan suplimen kehamilan anda sekarang.. Pasti membantu mengatasi masalah anda..



Anda juga boleh menghubungi Sis Collen untuk tempahan / info lanjut








You Might Also Like

0 ulasan

SUBSCRIBE

Like us on Facebook