OSTEMATRIX

Sembelit ketika mengandung.. Ketahui cara mudah mengatasinya..

April 21, 2018

Sis Collen percaya ramai dikalangan ibu-ibu yang tengah sarat mengandung mengalami masalah untuk 'membuang' ni... Dalam erti kata lain mengalami masalah sembelit semasa mengandung..


Sis Collen pun pernah mengaminya suatu ketika dahulu, dan percayalah Sis Collen sangat-sangat memahami akan ketidakselesaan dan kesakitan yang korang alami tu..

Kenapa terjadinya sembelit??


Sembelit boleh berlaku disebabkan oleh perubahan hormon semasa mengandung.  Penghasilan hormon Progesteron yang tinggi ketika mengandung menyebabkan pergerakan usus menjadi lambat.. Bila pergerakan usus lambat  dari biasa, menyebabkan pergerakan untuk membawa bahan kumuh (najis) keluar dari badan juga turut terjejas dan menyebabkan sembelit.

Kurangnya pengambilan air semasa mengandung juga boleh menyebabkan sembelit. Air sangat diperlukan oleh tubuh untuk membawa bahan kumuh keluar dari badan. Pengambilan air yang mencukupi membantu melembutkan najis agar lebih mudah  dikeluarkan.

Kurang pengambilan serat dalam makanan juga boleh menyebabkan sembelit. Mengambil makanan tinggi kandungan serat seperti buah-buahan dan sayur-sayuran dapat membantu mengelakkan sembelit berlaku.

Pengambilan suplimen yang mengandungi zat besi untuk meningkatkan paras hemoglobin dalam darah juga boleh menyebabkan sembelit. Kesan dari pengambilan zat besi ini  memberi kesan terhadap pergerakan usus dan juga menyebabkan najis menjadi keras. Najis keras dan pergerakan usus yang lambat menyebabkan sembelit menjadi lebih teruk.  


Atasi sembelit dengan mudah..


Tidak dinafikan pengambilan air dan serat yang mencukupi boleh membantu mengelakkan terjadinya sembelit. Tapi percayalah Sis Collen dah cuba cara tersebut tapi sembelit tetap ada dan ianya sangat menganggu..

Akhirnya Sis Collen mencuba suplimen Ostematrix Shaklee ni.. Actually Sis Collen ambil Ostematrix ni sebenarnya untuk legakan sakit dan lenguh-lenguh badan tapi tak sangka sembelit yang sis hadapi juga terus hilang..

Rupa - rupanya dalam Ostematrix ni ada bahan mineral yang juga boleh membantu mengatasi sembelit. Bila Sis Collen google setiap kandungan yang ada dalam Ostematrix ni barulah sis faham yang kandungan Magnesium  dalam Ostematrix ni membantu atasi masalah sembelit.

Magnesium ni membantu dalam pergerakan usus. Bila pergerakan usus dah balik ke normal, maknanya najis lebih mudah dikeluarkan dari badan. Selain daripada itu, ianya juga membantu memastikan kelembapan dalam usus terjaga. Usus yang lembab mengelakkan najis menjadi keras dan seterusnya dapat mengatasi sembelit.

Tak perlu risau jika nak ambil Ostematrix ni sebab ianya memang selamat dan baik untuk kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan..


Jangan tunggu lama - lama, dapatkan Ostematrix anda sekarang!!




Korang boleh juga menghubungi Sis Collen untuk tempahan ataupun info lanjut..








You Might Also Like

0 ulasan

SUBSCRIBE

Like us on Facebook