B Complex

Asid Folik Bukan Pilihan Tapi Suatu Kemestian

April 08, 2018



Sedih dengan tanggapan sesetengah nitizen yang memandang sebelah mata akan kepentingan pengambilan  asid folik semasa mengandung menyebabkan padah pada bayi yang dikandung...

Walaupun dunia semakin canggih namun masih ada lagi segelintir nitizen yang  masih enggan mengambil supplimen Asid folik khususnya semasa mengandung..

Perlukah Ambil Supplimen?


Tidak dinafikan Asid folik juga kita boleh perolehi daripada diet harian kita melalui buah-buahan dan sayuran berwarna hijau tua... Namun kadar keperluan yang diperlukan oleh badan tidak mencukupi disebabkan proses  penyediaan makanan itu sendiri yang menyebabkan hilangnya separuh ataupun keseluruhan zat yang ada pada makanan tersebut...

Pendedahan terhadap haba yang terlampau semasa memasak makanan tersebut dengan mudahya menghilangkan zat yang amat diperlukan itu.. Sebab itulah pengambilan supplemen Asid folik amat diperlukan sebelum dan semasa mengandung..

Asid Folik Untuk Perkembangan Janin Yang Sihat


Asid folik diperlukan dalam tumbuhbesaran janin dalam kandungan..  Ianya membantu dalam pembinaan DNA serta penghasilan sel - sel yang sihat..  Sel - sel yang sihat adalah asas dalam pembentukan tisu dan organ yang sihat..


Kecacatan tulang belakang yang juga dikenali sebagai spina bifida pada bayi adalah salah satu komplikasi akibat daripada kekurangan Asid folik semasa mengandung. Semasa bayi dalam kandungan, proses pembahagian dan pertumbuhan jaringan sel dan sistem saraf otak janin dibantu dengan kehadiran zat Asid folik..  Kekurangan ini menyebabkan tulang belakang janin tidak tertutup sepenuhnya menyebabkan berlakunya kerosakan pada saraf... Pengambilan Asid folik yang mencukupi boleh mengelakkan kecacatan pada tiub neural bayi.. 


Disamping itu, pengambilan Asid folik yang cukup juga mampu menguatkan sistem imun badan dengan penghasilan sel darah putih yang akan bertindak apabila infeksi berlaku.


Ianya juga membantu dalam penghasilan sel darah merah. Sel darah merah yang cukup perlu untuk mengangkut oksigen dan zat nutrisi yang diperlukan oleh janin dari ibunya semasa dalam kandungan. Keperluan janin adalah bergantung sepenuhnya dari ibunya, jadi adalah penting bagi ibu yang mengandung mempunyai paras haemoglobin yang normal sepanjang tempoh kehamilan tersebut...


Vitamin B Complex with Folic Acid Adalah Pilihan Terbaik



Vitamin B Complex with Folic Acid adalah salah satu supplimen yang terdapat  pada Set Kehamilan Shaklee..



Selain memberikan keperluan Asid folik untuk perkembangan janin, ianya juga turut memberikan keperluan asas lainnya yang diperlukan oleh janin untuk membesar dengan sihat..




Boleh dapatkan supplimen kehamilan anda  dengan menghubungi Sis Collen melalui aplikasi wasap




Untuk belian online klik icon dibawah












P/S :  Jika anda telah membuat pembelian secara online tapi  mempunyai keraguan atau memerlukan konsultasi cara pengambilan supplimen, boleh direct wasap sis ye... Konsultasi hanya untuk customer sis saja tau 😊😊 


You Might Also Like

0 ulasan

SUBSCRIBE

Like us on Facebook