Tips Kesihatan

6 Tips Macam Mana Memilih Sumber Protein Yang Terbaik

April 12, 2018



1. Sumber tumbuhan

Sumber protein yang terbaik adalah yang berasal dari tumbuh-tumbuhan, contohnya dari kacang soya. Protein dari soya amat sesuai untuk setiap individu dan dari pelbagai peringkat umur contohnya bagi wanita yang dah menopous. Bagi golongan ini, pengambilannya akan membantu mereka menangani sindrom menopous seperti kepanasan badan jika diambil secara berterusan.

Selain daripad itu, menurut kajian Health effect of soy protein and isoflavones in humans membuktikan bahawa pengambilan soya yang berterusan mampu mengurangkan paras kolesterol dalam darah seseorang.

Soya juga amat sesuai diambil oleh individu yang mempunyai  sensitif terhadap laktosa. Ianya juga sesuai untuk pengamal vegetarian kerana soya adalah 100%  berasal dari tumbuh-tumbuhan.

2. Tidak mengandungi gula tambahan

Penambahan gula dalam minuman bukan saja meningkatkan nilai kalori dalam diet harian anda. Ianya juga akan menyebabkan peningkatan dalam penghasilan AGE Protein dalam tubuh yang akan menjadi salah satu punca terjadinya pelbagai jenis penyakit yang datang.

3. Nilai Glisemix Index (GI) yang rendah

Protein yang mempunyai nilai GI yang rendah akan meningkatkan paras gula dalam darah secara perlahan-lahan. Pembebasan ini akan menyebabkan kurangnya rasa lapar dan sentiasa mempunyai tenaga yang cukup walaupun berpuasa sepanjang hari.

Bagi mereka yang menghidapai penyakit kencing manis pula, ianya sangat membantu dalam pengawalan paras gula dalam darah. Manakala bagi mereka yang sedang berdiet, ianya juga sangat membantu dalam pengawalan berat badan.

4. Mengandungi 9 asid amino penting

Terdapat 2 jenis asid amino yang diperlukan oleh tubuh iaitu asid amino perlu dan asid amino tak perlu. Bezanya di sini ialah, asid amino tak perlu dapat dihasilkan oleh tubuh. Manakala asid amino perlu pula perlu diambil dari diet harian kita.

9 asid amino perlu ini penting dalam penyimpanan dan pengangkutan nutrien, pembentukan organ, kelenjar dan otot serta baik pulih tisu-tisu badan seperti kulit, tulang dan rambut.

5. Non GMO

Produk dengan sumber non-GMO ni sangat baik untuk kesihatan kerana sumbernya tidak diubah genetiknya. Produk yang TIDAK disuntik ataupun dibajai dengan pelbagai bahan kimia untuk dibesarkan buahnya dan dilebatkan hasilnya adalah salah satu contoh produk Non-GMO.

Bila tak diubah genetiknya maka nutrien yang terdapat pada bahan tersebut akan kekal disitu dan ianya akan menjadi makanan ataupun minuman yang selamat dan menyihatkan untuk diambil.

6. Kandungan lemak yang rendah

Mempunyai kandungan lemak yang rendah ini akan membantu memastikan paras kolesterol terjaga dan jisim otot terpelihara..


Alamak!!!! Macam mana nak dapatkan sumber protein yang terbaik kalau macam ni???

Korang jangan risau, sebab prihatin akan keperluan dan kesihatan korang maka Shaklee telah berusaha menghasilkan sumber protein yang terbaik dan berqualiti tinggi dengan menghasilkan ESP..



ESP yang berasaskan soya dari sumber Non GMO sangat mudah dibancuh dan disediakan... Rasanya juga sangat lazat walaupun tanpa kehadiran gula tambahan... Apa yang pasti, ianya minuman yang sangat menyihatkan dan bagus untuk kesihatan yang menyeluruh..


Jangan lepaskan peluang, dapatkan stock ESP anda sekarang!!!




Anda juga boleh menghubungi Sis Collen untuk tempahan / info lanjut....









P/S :  Jika anda telah membuat pembelian secara online tapi  mempunyai keraguan atau memerlukan konsultasi cara pengambilan supplimen, boleh direct wasap sis ye... Konsultasi hanya untuk customer sis saja tau 😊😊


You Might Also Like

0 ulasan

SUBSCRIBE

Like us on Facebook