KEHAMILAN

Kalsium yang memudaratkan kesihatan ibu hamil

April 28, 2018

Dulu waktu mengandung anak sulung memang excited sangat...  Kawan-kawan pun tumpang gembira.. Ada banyak petua dan nasihat yang diberikan, maklumlah anak sulung pengetahuan pun tak berapa nak ada lagi..


Kawan - kawan nasihatkan untuk start minum susu memandangkan baby perlukan kalsium untuk tumbuhbesaran serta perkembangan tulang dan gigi. So sis pun ikut nasihat mereka.. Time tu sis pilih susu untuk preggy mom, ada banyakkan jenama kat luar sana..

Second pregnancy pula sis buat benda yang sama.. Sebaik saja disahkan pregnant, sis pergi beli susu untuk preggy mom... Sis pilih jenama susu yang sama seperti first pregnancy dulu..

And guess what??? Sis langsung tak boleh minum susu tu.. Bukan sebab sis ada alahan, tapi susu tu manis sangat!!! Rasa gula terlebih pula padahal sis bancuh dengan air kosong je..

Mula-mula sis ingatkan deria rasa sis yang dah berubah, maklumlah orang mengandung ni kadang kala deria rasanya pelik sikit.. Tapi bila bagi try member yang tak pregnant minum susu tu, memang sah susu tu manis sangat.. Kalau ada penyakit kencing manis confirm mencanak naik gulanya!!

Oh ya, susu yang sis minum tu memang selalu keluar kat tv tau!! Bila dah jadi macam ni memang sis stop terus consume susu tu nanti tak pasal-pasal dapat kencing manis semasa mengandung pula..

So untuk perggy mom yang pernah mengalami perkara yang sama seperti sis, sis cadangkan untuk ambil suplimen kalsium Ostematrix ni..


Yang best tentang Ostematrix ni ialah
✔dari alam semulajadi
✔ tidak mengandungi gula tambahan
✔ lengkap dengan 7 mineral penting untuk kekuatan tulang dan gigi
✔ tidak perlu membancuh
✔ mudah dibawa kemana- mana
✔ saiznya mudah ditelan
✔ selamat untuk ibu dan bayi dalam kandungan
✔ sesuai bagi mereka yang mengalami lactose intolerance


Boleh dapatkan suplimen Ostematrix korang dengan membuat belian menggunakan kad debit / kredit dengan klik ikon dibawah ni 👇




Untuk sebarang info / tempahan, boleh hubungi Sis Collen pada link wasap kat bawah ni 👇





You Might Also Like

2 ulasan

  1. best tips sis.....oooo ada juga ya susu yg manis....nty nak kongsilah dengan cousin yang sedang hamil....tq sis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu sis, sebab tulah kalau nak topup kalsium kena pilih betul².. Pilih yang terbaik dan selamat agar tidak memudaratkan kesihatan..

      Padam

SUBSCRIBE

Like us on Facebook